Nielsen vient de sortir sa nouvelle nouvelle étude sur l'usage des médias sociaux aux USA.

Quelques données marquantes :

  • La puissance des médias sociaux et la prédominance de facebook

- "Social networks and blogs reach nearly 80% of active Internet users and represent the majority of Americans’ time online"

- "Social media has grown rapidly – today nearly 4 in 5 active Internet users visit social networks and blogs"

- "Social networks & blogs continue to dominate Americans’ time online, accounting for nearly 1/4 of total time spent on the Internet"

Sans titre2

Sans titre

Sans titre3

  • La montée en puissance de Tumblr

- "Tumblr is an emerging player in social media, nearly tripling its audience from a year ago"

Sans titre5

  • La montée en puissance du e-commerce & du m-commerce

- "USA : 70% of active online adult social networkers shop online"

 

  • La montée en puissance des seniors

- Internet users over the age of 55 are driving the growth of social networ-ing through the Mobile Internet

 

  • Le profil des internautes actifs sur les médias sociaux

Sans titre4

Télécharger l'étude sur le site Nielsen