La dernière étude de Nielsen sur les médias sociaux - Nielsen’s “State of the Media: The Social Media Report – Q3 2011”
Nielsen vient de sortir sa nouvelle nouvelle étude sur l'usage des médias sociaux aux USA.
Quelques données marquantes :
- La puissance des médias sociaux et la prédominance de facebook
- "Social networks and blogs reach nearly 80% of active Internet users and represent the majority of Americans’ time online"
- "Social media has grown rapidly – today nearly 4 in 5 active Internet users visit social networks and blogs"
- "Social networks & blogs continue to dominate Americans’ time online, accounting for nearly 1/4 of total time spent on the Internet"
- La montée en puissance de Tumblr
- "Tumblr is an emerging player in social media, nearly tripling its audience from a year ago"
- La montée en puissance du e-commerce & du m-commerce
- "USA : 70% of active online adult social networkers shop online"
- La montée en puissance des seniors
- Internet users over the age of 55 are driving the growth of social networ-ing through the Mobile Internet
- Le profil des internautes actifs sur les médias sociaux
Télécharger l'étude sur le site Nielsen